Itt blogolok

Itt blogolok

Egyél franciásan :-)

2022. május 24. - Itt Blogolok

Tudtad, hogy a franciák minden étkezés után esznek sajtot? És tudtad, hogy a franciák Európában az egyik legkevésbé elhízott nép?

Ennek sok oka van, pl. hogy mediterrán konyhán élnek - bár amikor köztük éltem, én is sok merguezt ettem sültkrumplival - , sokat mozognak, de a sajtevésnek van egy trükkje: ha fehérjét eszel egy étkezéshez, az csökkenti a bevitt szénhidrátok glikémiás indexét, így nem emelkedik meg annyira a vércukorszinted, és kevésbé leszel éhes, tovább megmarad a gyomor teltségérzete, mert lassabban emészted a megevett dolgokat. Ugyanez vonatkozik az almaecetre is vagy lényegében bármilyen savas folyadékra is: pl. a borra vagy a bubis ásványvízre, csökkentik a megevett szénhidrátok GI-jét. Nem kell egy egész sajtot bevágnod, elég egy falat. :-) Desszertnek is jó, ahogyan a franciák csinálják.

Ha nekem nem hiszel, akkor olvasd el a csatolt cikket, amit a cukorbeteg központ írt. Ugyanott dietetikus elérhető egyéni tanácsadásra. https://www.cukorbetegkozpont.hu/glikemias-index

A cukorbeteg központ azért is releváns, mert ha elhízott vagy - mint pl. én vagyok - akkor megemelkedik az esélyed arra, hogy inzulinrezisztens és / vagy cukorbeteg légy. Egyik se vidám dolog. Ezért is érdemes elmenni orvoshoz fogyókúra előtt, és kérni egy teljes vérképet, hogy minél hamarabb kiderüljön hogyha baj van.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittblogolok.blog.hu/api/trackback/id/tr617839215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása