Itt blogolok

Itt blogolok

Hogyan kezdj neki a fogyókúrának?

2022. május 08. - Itt Blogolok

Egy fogyókúra komoly dolog. Egyetlen egy fogyókúrás étrend sem tartalmazza azt az alaplépést, amit mindenkinek meg kéne tennie, mielőtt belekezd, vagy pedig évente egyszer: el kell menni orvoshoz és kérni egy teljes vérképet, vizeletvizsálatot, diabetesz markerekkel és TSH hormon mennyiséggel.

A diabetesz markerekből megtudod, hogy curkobeteg vagy-e. A cukorbetegek diétája máshogy kell kinézzen, mint a nem cukorbetegek diétája. Ha kiderül, hogy cukorbeteg vagy, akkor kérlek ne kövesd a tanácsaimat, kövesd azt a táplálkozást, amit az orvos előír.

A TSH hormon mennyiségből arra lehet következtetni, hogy alul- esetleg túlműködik a pajzsmirigyed. Hirtelen hízásnál elképzelhető, hogy alulműködő pajzsmiriggyel állunk szemben, ilyenkor kapsz pajzsmirigy gyógyszert az orvostól és légyszíves kövesd az ő előírásait.

A fentiek különösen igazak, akkor, ha már elmúltál 40.

De tegyük fel, hogy elmentél orvoshoz és minden rendben. Mi a következő lépés?

Határozd meg a célsúlyodat. Erre általában a BMI indexet szokták használni, én pl. a 168 centis magasságomhoz 60-65 kg-ot tűztem ki magam elé. BMI kalkulátort itt találsz: https://www.kalóriaguru.hu/kalkulator/bmi-kalkulator/bmi-kalkulator.php

 

Aztán számold ki, hogy mennyi kcal fedezi a tested működését nap, mint nap. Ilyen kalkulátort itt találsz: https://www.kalóriaguru.hu/kalkulator/kaloria-kalkulator/kaloria-kalkulator.php

Ebből kiderül, hogy a jelenlegi kcal szükségletem a súlyom szintentartásához 1500 kcal. Ha ennél többet eszem hízni fogok, ha kevesebbet eszem, akkor fogyni, de nem ehetek 1200 kcalnál kevesebbet, mert az már egészségtelenül kevés, és fejreáll tőle a szervezetem.

Én az én kcal szükségletemet 1200 kcal-ban határoztam meg, amit néha átlépek, de igyekszem akkor is 1500 kcal alatt tartani a fogyasztásomat, akkor is, ha túlfogyasztok.

Ruházz be egy kcal számláló programba, én ezt ajánlom: https://kaloriabazis.hu/

Van mobilapplikációja is. Az alapprogram díjmentes, a prémium funkciókért fizetni kell, ha jól tudom, akkor kb. 5000 Ft / év a díja. Itt találod az aktuális díjszabást: https://kaloriabazis.hu/premium_info

Azért javasloma beruházást, mert naponta nyomon tudod követni, hogy mennyit fogyasztottál és mennyit ehetsz még.

Én nem ezt használom és ennek oka van. Én a Noom alkalmazást használom, mert annak van egy kognitív-viselkedésterápiás modulja, és segít nekem a szokásaim megváltoztatásában. Drágább. De nekem megéri.

Ha ezek megvannak, akkor már csak be kell állítanod a személyes kcal szükségletedet az alkalmazásban, és írnod kell, mindent amit aznap fogyasztasz. Tőlem írhatod kockás papírra is, én azért javaslom az alkalmazást, mert az mindig ott van a zsebedben és látod hogy hol kell kiigazítanod amit csinálsz. Ne aggódj, ha túleszed magad, a következő étkezéssel korrigálhatod, és minden nap új nap van, amikor betarthatod az önmagadnak szabott korlátokat az egészséged és a fogyásod érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittblogolok.blog.hu/api/trackback/id/tr7017826615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása